مقایسه زغال فشرده بدون بو با زغال فشرده با بو

زغال فشرده  به دو دسته تقسیم می شود این دو نوع خود زمین تا آسمان با یکدیگر از لحاظ کیفی تفاوت دارند بیشترین تفاوتی که در کیفیت آن ها مشهود است بو و دود آن ها می باشد. در انواع زغال های فشرده دو نوع زغال وجود دارد که با نام های زغال فشرده صنعتی ( با بو و دود ) و زغال فشرده سنتی ( بدون بو و دود )

انواع زغال فشرده

زغال فشرده صنعتی و سنتی دو نوع زغال فشرده هستند، این دو زغال از لحاظ نحوه ساخت و کیفیت با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند ولی از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند و گاهی اوقات خریداران این دو زغال را با هم اشتباه می گیرند و یا به اشتباه می پندارند این دو زغال با یکدیگر تفاوتی ندارند. خود این زغال ها به انواع زغال کبابی ، زغال قلیان و … تقسیم می شوند.

۱-زغال فشرده سنتی ( بدون بو و دود ) ۲-زغال فشرده صنعتی ( با بو و دود )

تفاوت های انواع زغال فشرده ( چینی )

۱- کیفیت

زغال فشرده سنتی بدون بو و دود است دلیل این بدون بو بودن در نحوه ساخت آن است، ساخت زغال های فشرده سنتی در چندین مرحله و با مواد طبیعی چوب ، پوست گردو و خاک مخصوص ساخته می شود به همین دلیل این نوع زغال ها بدون بو و دود هستند و زمان بسیار زیادی می سوزند.

زغال های فشرده صنعتی به دلیل این که از چسپ برای ساخت آن ها استفاده می شود دارای بو و دود هستند این موضوع در بعضی اوقات همراه با سر درد همراه است، استفاده از چسب به دلیل کاهش مراحل و کمتر کردن هینه ها در ساخت این نوع زغال ها می باشد.

۲-مراحل ساخت

مراحل ساخت زغال چینی به روش سنتی بیش از ۵ مرحله است اما مراحل ساخت زغال چینی صنعتی ۲الی ۳ مرحله است به همین دلیل زغال صنعتی قیمت ارزان تری نیز دارند.

۳- قیمت

قیمت این نوع زغال ها ارزان تر از زغال های فشرده سنتی است ولی بعضی از فروشندگان به دلیل اینکه این نوع زغال ها را به جای زغال های فشرده سنتی بفروشند قیمت زغال ها را بالاتر اعلام میکنند.

۴- مواد به کار رفته

در زغال چینی به روش سنتی مواد اولیه طبیعی و مرغوب استفاده می شود، در زغال چینی به روش صنعتی از ام دی اف و چسب استفاده می گردد.

۵-شکل ظاهر

شکل ظاهر هر دو زغال ها می تواند شبیه به هم باشد.

انواع زغال فشرده

زغال های زغال پارس

تمامی زغال های ساخته شده در کارخانه زغال پارس به روش سنتی بوده و بدون هیچ بو و دودی می باشد این زغال ها به دلیل قیمت مناسب و بدون واسطه ای که دارند کمی بالاتر از زغال های صنعتی به فروش می رسند. دستگاه زغال ساز موجود در زغال پارس نیز از جدیدترین دستگاه ها است

تمامی زغال های ساخته شده از نوع فشرده با درجه کیفیت یک ، خود سوز و بدون بو و دود است.

دیدگاهتان را بنویسید