انواع زغال پخت پز و کبابی

در چند سال گذشته ، آشپزی با زغال چوب محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است ، آشپزخانه های حرفه ای و رستوران های بزرگ به دلیل طبخ غذای لذیذ از زغال استفاده می کنند. با استقبال مردم نسبت به استفاده از انواع زغال برای پخت و پز و کباب می بایست مواردی را در باره زغال مناسب پخت و پز دانست. همانطور که شما برای غذای خود نوشیدنی مناسب سلیقه خود را انتخاب و خریداری می کنید، برای طبخ غذا و کباب نیز می بایست زغال مناسب و مخصوص را خریداری کنید تا بهترین غذا را طبخ و میل نمایید. برای خرید زغال مخصوص پخت پز باید انواع زغال ها را بشناسیم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بسیار از آشپزها با تکیه بر پخت پز با گاز و فر ها غذایی معمولی بدون عطر و طعم طبیعی را می پزند ولی با کمی تحقیق و پرس جو می توانند غذایی به شدت لذیذ با عطر طعم طبیعی را طبخ نمایند. در ادامه به انواع زغال های مناسب برای پخت پز می پردازیم.

زغال مخصوص رستوران ها

زغال کبابی فشرده سنتی

این همان زغال مور علاقه آشپز ها است، این زغال همراه با حرارتی پیوسته بدون نیاز به باد بوده و بین ۲ الی ۴ ساعت حرارت می دهد. یکی از ویژگی های این زغال این است که بو و دود ندارد چرا که در زمان فشرده سازی  آن بو و دود آن جدا شده است مخصوص پخت پز برای فضا های سر بسته می باشد.

دیگر ویژگی که این زغال دارد خاکستر کم آن است، زغال های دیگر دارای خاکستر زیادی هستند و باعث آلودگی فضای پیرامون خود می شوند.انواع زغال کبابی

زغال کبابی فشرده صنعتی

این نوع زغال چوب همراه با چسب درست شده است به نوعی همان زغال فشرده سنتی است اما به دلیل کاهش مراحل تولید به آن چسپ اضافه می شود، یکی از معایب آن داشتن بو است که به دلیل استفاده از چسپ ممکن است باعث سر درد شود، از ویژگی های این زغال می توان به این مورد اشاره کرد که این زغال را می توان به شکل های مختلف و فانتزی نیز ساخت.

زغال لیمو

زغال لیمو باید از درختان لیمو و میوه باشد تا عطر مخصوص خود را بدهد ولی متاسفانه در بازار از چوب درختان دیگر هم داخل این نوع زغال استفاده می شود از ویژگی های این زغال می توان به معطر بودن آن اشاره کرد و از معایب آن این است که حتما باید در فضای آزاد و با باد زدن همراه باشد.

این نوع زغال طبیعی بوده و به دستگاه زغال ساز نیازی ندارد.
زغال مسافرت

از چوب دیگر درختان نیز می توان انواع زغال خوب و با کیفیت پخت پز و کبابی بدست آورد مانند درختان سیب ، گلابی ، هلو و …

 

دیدگاهتان را بنویسید