خرید زغال قلیون

مصرف قلیون به صورت شخصی و یا در کافه ها و قهوه خانه ها انجام می گردد. این فعالیت راه خود را به منازل و دورهمی های خودمانی نیز  باز نموده است. حال برای بهترین تجربه از استفاده قلیان باید به چند نکته اشاره کرد.

خرید بهترین زغال قلیان

قبل از اینکه به زغال قلیان برسیم به بررسی یک قلیون خوب می پردازیم

اجزای مختلف قلیان

محفظه ی شیشه ای که درون آب قرار دارد ، یک کاسه که محل قرار گیری تنباکو و بر روی آن زغال قلیون است و یک شیلنگ  که به کمک آن قلیان  استعمال می شود.اجزای قلیون

هر کدام از این اجزا می بایست درست در جای خود قرار بگیرد، طبیعی است که نحوه ساخت و اندازه هر کدام از اجزا تاثیر بسیار زیادی در کیفیت قلیان خواهد داشت.

به طور کلی قلیان از دو ماده ی مصرفی اصلی درست می شود

۱-تنباکو : تنباکوهای مورد استفاده عموما از نوع ‏میوه ای بوده و می بایست اصل و طبیعی باشد. چرا که نیکوتین موجود در تنباکو از طریق ریه ها وارد خون انسان می شود و در صورت کیفیت پایین تنباکو خطر ابتلا به سرطان در انسان بیشتر می شود.

۲- زغال : زغال یکی دیگر از مواد اصلی و مصرفی قلیون می بایست بهترین کیفیت را داشته باشد چرا که با بد سوختن خود باعث سوختن تنباکو می گردد و این موضوع نیز برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

خرید بهترین زغال

زغال مورد استفاده در قلیان یکی از مهمترین قسمت های آن است که در کیفیت نهایی قلیانی بسیار زیاد حائز اهمیت می باشد. امروزه انواع زغال ها برای کاربرد های متفاوت در دسترس عموم قرار گرفته زغال هایی مانند زغال اکتیو ، زغال کبابی ، زغال لیمو و …

مناسب ترین زغال برای قلیان زغال فشرده که به اصطلاح آن را زغال چینی نیز می نامند است این زغال به دلیل ساختار و نوع شکل ظاهری خود ویژگی های منحصر به فردی دارد.

به منظور خرید انواع زغال های مخصوص قلیان یکی از بهترین ترین راه ها مراجعه به فروشگاه اینترنتی زغال پارس است که برای فروش انواع زغال با مجوز رسمی نماد اعتماد الکترونیک بنا شده است. مزایای خرید اینترنتی نسبت به فیزیکی اطلاعات کامل محصول در صفحه خرید است و همینطور اصالت و قیمت مناسب.

آشنایی با خرید زغال فشرده یا زغال سکه

 زغالی که برای سر قلیان مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما از نوع مرغوب باشد تا قلیان با کیفیتی داشته باشیم. در گذشته از انواع زغال های معمولی و لیمو در قلیان استفاده می گشت. این زغال ها از چوب درختان معطر مانند پرتقال، لیمو، بلوط درست می شد.

ولی با رایج شدن زغال های فشرده و چینی زغالهای قدیمی دیگر مورد استقبال قرار نمی گیرند چرا که زغال های چینی قلیان بدون دود و بو بوده و خاکستر روشن دارند این موضوع باعث خود سوز شدن زغال ها می شود و دیگر با استعمال قلیون انسان به سرفه نمی افتد یکی دیگر از ویژگی های این نوع زغال ها آرام و یک نواخت سوختن آن ها است که باعث می شود به هیچ عنوان توتون استفاده شده در قلیان نسوزد.

نکات مهم در خرید زغال

۱- زغال فشرده باید زغال چوب مرغوب باشد وسط زغال باید سوراخ باشد.

توجه : بعضی از زغال هایی که یک نواخت مکعبی هستند و وسطشان سوراخ نیست با چسپ ساخته شده اند که موجب سرفه در انسان می شوند.

۲- زغال چوب نباید از براده های پوب ام دی اف ساخته شود چرا که باعث کاهش کیفیت زغال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید