زغال بدون بو دود

همه افراد زغال ها را با تصویری از دود و بو زیاد می شناسند  ، این زغال ها از تنه و شاخه درختان بدست می آمدند، در زمان های قدیم در فصل تابستان تنه و شاخه درختان را می بریدند و در انبار قرار می داند، الوار با گذشت زمان خشک می شدند و از آن ها در زمستان به عنوان گرما و پخت و پز استفاده می شد، اما امروزه دیگر لازم به بریدن تنه و شاخه درختان نیست، بلکه با استفاده از نوع خاصی از زغال بدون بو و بدون دود ( خاکستر ) می توان بهترین نوع زغال را مورد استفاده قرار داد، و بهتری خرید را انجام داد.

زغال فشرده چیست ؟

زغال های بدون دود و بدون بو

زغالهای فشرده شده یا به اصطلاح زغال چینی از زغالهای بدون بو و دود یا خاکستر می باشند این نوع زغال از خرده های ریز چوب یا همان چیپس چوب درختان صنعتی مانند افرا ، سپیدار ، صنوبر ، گیلاس و …  به اضافه پوست گردو و خاک مخصوص به خود تولید می گردند.زغال بدون دود و بو

این نوع زغال ها دیگر دود ندارند و در زمان سوختن دود تولید نمی کنند این موضوع مزیت بسیار بزرگی به حساب می آید چرا که دود حاصله از ذغال های قدیمی باعث سوزش چشم می شد و همچنین دود منتشر شده در فضاهای بسته برای مدت ها می ماند و از بین بردن این دود کار بسیار سختی بود؛ دیگر نکته این گونه زغالها حساسیت گوارشی بعضی از افراد به این دودها بود.

همچنین زغال های بدون بو دیگر بویی تولید نمی کنند این موضع باعث می شود طعم غذا پخته شده با زغال تغییر نکند و همچنین شومینه هایی که در فضای بسته منازل از زغال استفاده می کنند دیگر دردسر از بین بردن بوی زغال را نداشته باشند.

زغال های بدون بو و دود از کجا آمده اند ؟

استفاده از این نوع زغال ها در ده های اول قرن ۲۰ میلادی در کشور ژاپن پدید آمد با گذشت زمان به دلیل کارایی و مزیت های بسیار زیاد این ذغال استفاده از آن به عنوان یکی از سوخت های اصلی در کشورهای چین و کره گسترش پیدا نمود.

از لحاظ ترکیبات ساخت این محصول در کشور ژاپن از ترکیب خورده های چوب و خاک رس تشکیل می شد که امروزه  پایه و اساس فرمول ساخت امروزه این محصول می باشد.

به دلیل استقبال و توجه بسیار زیاد از این محصول در کشور چین در ده های نود میلادی ، تولیدات این محصول در چین بیش از هر کشور دیگر رونق گرفت، از این سو است که این نوع زغال به ذغال چینی معروف است.زغال بو

زغال بامبو

این نوع زغال همان زغال فشرده است که در کشور چین از تنه گیاه بامبو تولید می شود ، لازم به ذکر است از لحاظ کیفیت این نوع زغال بازدهی بالاتری نسبت به دیگر زغالهای فشرده دارد و همچنین قیمت خرید و فروش به مراتب بالاتری نیز دارند.

کارایی بالاتر

علی رغم مزیت بدون بو و بدون دود ( خاکستر ) بودن زغال های فشرده چینی می توان خواص دیگر مانند بازدهی بالای این زغال ها اشاره کرد، به این صورت که در میزان مشخصی از زغال های معمولی در برابر ذغال های چینی، زغال فشرده چینی در حدود چهار برابر مدت حرارت دهی بالاتر نسبت به زغال های معمولی دارند. این ویژگی در زغال ها قلیان ، زغال ها کبابی و زغال های شومینه اهیمت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید